Moderní léčba bolesti švýcarskými rázovými vlnami STORZ MEDICAL®

Indikace:

• Ostruha patní kosti / plantární fasciitida
  • Bolest ramene s kalcifikacemi nebo bez nich
  • Achillodynia
  • Trochanterická bursitida / syndrom přepětí proximálního iliotibiálního traktu
  • Radiální/ulnární humerální epikondylitida
  • Syndrom bolestivé čéšky
  • Syndrom tibiální hrany
  • Bolesti úponů šlach obecně
  • Ošetření spoušťových bodů v hluboko uložených svalech
  • Ošetření spoušťových bodů v povrchově uložených svalech, myofasciálních spoušťových bodů
  • Povrchová úponová tendinitida (oblast peritenonea)
  • Chronická bolest zad (krční a bederní páteř)
  • Spastická paralýza svalů / spasticita / svalová hypertonie

Kontraindikace

• Mozek nebo páteř v oblasti ošetření
  • Těhotenství
  • Zhoubný nádor v oblasti ošetření

Jak ošetření rázovou vlnou probíhá?

Terapeut pohmatem nebo pomocí rázové vlny lokalizuje bolestivé místo a nález s Vámi zkonzultuje. Na ošetřovanou oblast se nanese ultrazvukový gel, aby byl přenos rázových vln do těla co nejúčinnější. Po této přípravě se aplikují rázové vlny krouživým pohybem koncovky po bolestivé oblasti.

Jak dlouho terapie trvá a kolikrát se opakuje?

Jedna aplikace trvá většinou 5 až 10 minut. Obvykle jsou nutná 3 až 5 ošetření v týdenních intervalech. V případě, že nedošlo k úplnému odeznění bolesti do šesti týdnů od posledního ošetření, obvykle navíc provádí ještě 1–2 ošetření. Poté dojde k úlevě od bolesti.

Jaká je úspěšnost terapie?

Již po 1 až 2 aplikacích více než 80% pacientů udává výrazné zmírnění až vymizení bolesti. Terapie odstraňuje bolest a obnovuje plnou pohyblivost a tím zlepšuje kvalitu Vašeho života.

Rázová vlna

Rázové vlny jsou vysokoenergetické zvukové vlny. V lékařském světě se rázová vlna používá od roku 1980 například k rozbíjení ledvinových kamenů. V moderní léčbě bolesti je energie rázové vlny aplikována na bolestivé oblasti těla, kde může uplatňovat své léčivé účinky. Rázová vlna urychluje proces hojení v těle, stimuluje metabolismus a zlepšuje krevní oběh. Poškozená tkáň postupně regeneruje a nakonec se vyléčí.

Dlouholeté zkušenosti potvrzují, že patologické změny šlach, vazů, pouzder, svalů a kostí, jinými slovy příčiny bolestí, mohou být odstraněny systematicky použitím této moderní terapie. Pokud je ošetření prováděno kvalifikovanými terapeuty, je léčba rázovou vlnou vysoce účinnou metodou léčby bolesti s minimálními riziky nebo vedlejšími účinky.

masterpuls Miroslav Sinkulemasterpuls Katerina AdamovaMasterpuls Katerina Herdovamasterpuls Martina Taborska