Vodoléčba

Existuje celá řada způsobů použití hydroterapie při léčbě onemocnění pohybového nebo nervového aparátu či dýchacího ústrojí těla. Jedná se o jednu ze základních ozdravných procedur využívaných již dlouhá staletí a stále se její potenciál zcela nevyčerpal. Fyzikální vlastnosti vody umožňují aplikaci léčebné kůry na celé tělo či pouze na určitý segment, a tím cílit na ohnisko bolesti.

Vana SANDEA 30, Kneippův chodník

• Léčebné masážní koupele v hydromasážní vaně prokrvují organismus a uvolňují svalstvo. Vodoléčba napomáhá ke snížení svalové bolesti a pnutí a celkově odbourávají napětí či stres.
  • Kneippův chodník či stezka je metoda léčby, která se provádí ve dvou separátních bazénech – jeden je plný studené, druhý velmi teplé vody. Dno každé z nádob je vyloženo přírodními kameny, jenž masírují chodidla. Pacient tedy střídavě chodí v teplém a studeném bazénku, což zapříčiňuje stimulaci krevního oběhu a zklidňuje nervový systém. Navíc tato procedura snižuje stres, probouzí mysl a nabízí:
    • Pozitivní dopad na imunitu člověka
    • Zpevnění žil a cév
    • Pozitivní vliv na krevní oběh a pomoc s prokrvením končetin či pocitem neustálého chladu nohou
  • Indikace:
    • Osteoartróza
      • Jedná se o nejběžnější formu opotřebení kloubů u lidské populace a na celém světě jí trpí miliony pacientů. Může mít nejrůznější projevy, od mírných bolestí kolene, až po závažné záněty páteře, které trvale ovlivní mobilitu jedince. Je způsobena úbytkem chrupavky, jenž obaluje kloub a která se pohybem opotřebovává.
    • Astma
      • Projevuje se jako chronický zánět dýchacích cest, jenž se vyznačuje dušností, pískotem na plicích či kašlem. S narůstajícím počtem pacientů trpících astmatem i u mladší generace se potřeba prevence s každým rokem zvyšuje. Jedná se o jednu z nejčastějších chronických nemocí.
    • Alergie
    • Svalové křeče
      • Křeče horních, ale především dolních končetin se mohou vyskytovat u všech věkových skupin pacientů. Jde často o ochrannou reakci svalu před poškozením, stahem dává sval tělu najevo, že něco není v pořádku. Možnými příčinami může být celá řada – chlad, únava, nedostatek vitamínů, minerálů nebo tekutin. Noční svalové křeče signálem problému kosterního svalstva, jenž je při pohybu nejvíce zatíženo.
    • Nervové křeče
      • Mohou vznikat v důsledku úrazu nervové soustavy či traumatu. Výjimkou nejsou ani děti trpící epilepsií nebo vrozeným onemocněním.
    • Syndrom karpálního tunelu
      • Velmi časté nervové onemocnění horních končetin je právě syndrom karpálního tunelu. Může být způsoben úrazem zápěstí, zánětem šlach, ale nejčastěji se vyskytuje jako nemoc z povolání. Velmi ohroženou skupinou jsou ženy ve středním věku se sedavým zaměstnáním u počítače. Bolest v místě nadměrného tlaku v předloktí se může vyskytovat měsíce, ale i roky.
    • Uvolnění kloubů
    • Pooperační stavy pohybového aparátu