Trabertův proud

Trabertův proud používá druh elektroléčby, který k úlevě od bolesti využívá impulzy elektrického proudu vedeného k postižené oblasti skrze navlhčenou roušku. Analgetického účinku je u tohoto typu rehabilitace dosaženo díky překrvení tkáňového okrsku v místě bolesti.

Doporučují se pacientům s degenerativním onemocněním malých i velkých kloubů, při chronických revmatických chorobách či po úrazech.

Tens proud

Tens proud je jeden ze způsobů elektroléčby využívající impulzy elektrického proudu ke stimulaci nervových vláken a kmenů na různých úrovních nervového systému. Jeho využití je vhodné v případě známé příčiny bolesti zad, kloubů, hlavy či tzv. fantomovy bolesti. Proud ovládá signály bolesti v těle a vytvářejí dočasnou nebo trvalou úlevu. Pozitivní vlastností TENS proudu je spojení psychologického i somatického účinku ke snížení potřeby analgetik.

Rehabilitace za pomoci TENS proudu se používá při následujících onemocněních:

• Burzitida
    • Jedná se o zánět kloubní bursy, tzv. tíhového váčku, který napomáhá plynulému pohybu tkání (svaly, šlachy) po kostech. Onemocnění může být způsobeno nevhodným opakujícím se pohybem, zraněním či v důsledku trvalé nemoci, například revma.
  • Artritida
    • Revmatická artritida neboli revma je onemocnění imunitního systému, které vedle kloubů napadá i další orgány. Projevuje se zejména bolestí a tuhostí kloubů, otoky a postupně i vyčerpáním, horečkou či chudokrevností a dlouhým hojením zraněný kloubů.
  • Záněty šlach
  • Bolesti hlavy
  • Bolesti po chirurgických zákrocích

Galvanický proud

Takzvaná galvanoterapie je jednou z metod elektroléčby, během níž je přerušovaným stejnosměrným proudem zvyšováno prokrvení končetin a zrychlení metabolismu. Využívá se zejména k léčbě pohybového aparátu po zánětech šlach, bolesti svalů, po úrazu či po obrně nebo degenerativních onemocněních. Galvanoterapie má rovněž analgetické účinky.

Diadynamický proud

Jedná se o jeden ze způsobů elektroléčby, během nějž je využíván tzv. diadynamický proud. Ten vzniká usměrněním střídavého proudu. Tento druh terapie má analgetické účinky a používá se především k relaxaci svalů, zmírnění bolesti a zlepšení prokrvené. Diadynamické proudy naleznou své uplatnění především u projevů jako otoky, krevní výrony nebo při poúrazových stavech a poruchách pohybového aparátu.